crm-bpm.pl it's all about bpmonline
crm screen

Spacer po bpm’online sales – cz.1

Kluczowe miejsce w większości firm to dział sprzedaży. Tu łączy się marketing, produkcja, realizacja i finanse. Dlatego moduł sprzedażowy bpm’online (sales) to najbardziej zaawansowany element całego systemu bpm’online.

Bpm’online to grupa programów wspierających sprzedaż (bpm’online sales), działania marketingowe (bpm’online marketing), działalność usługową (bpm’online service) i projektowanie i wizualizację procesów (bpm’online studio). Do korzystania z rodziny programów bpm’online potrzebna jest tylko przeglądarka internetowa.

Nawiązując zatem do tytułu przespacerujmy się po bpm’online sales, wykorzystamy do tego bezpłatną 14-dniową testową wersję działającą online. Znajdziecie ją na stronie bpmonline.pl (Produkty – Sales) lub bezpośrednio pod tym linkiem.

Po podaniu podstawowych danych takich jak imię i nazwisko oraz dane organizacji dochodzimy do wyboru wersji bpm’online sales. Każdy z produktów bpm’online ma możliwość wybrania licencji (wersji) pasującej do potrzeb. W przypadku bpm’online sales są trzy możliwości:

Która jest najlepsza? Poniżej przedstawiam krótkie zestawienie wersji i dostępnych w nich opcji. Warto zwrócić uwagę, że funkcje platformy to wspólne funkcje dla wszystkich wersji.

                                  team       commerce     enterprise  
            Funkcje platformy
Widok klienta 360°
Narzędzia współpracy
Zarządzanie procesami biznesowymi
Zarządzanie lead’ami
Automatyzacja przepływu dokumentów
Zarządzanie wiedzą
Aplikacje mobilne
Analityka
Synchronizacja i integracja
Narzędzia dostosowywania i administracji
                    Funkcje wersji
Zarządzanie szansą sprzedaży 
Nowatorskie procesy dla dużych sprzedaży 
Zamówienia i faktury 
Prognozowanie sprzedaży  
Zarządzanie Kontrahentami  
Produkty i usługi
Zarządzanie katalogiem produktów 
Zarządzanie projektami  

Wersja team to narzędzie dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących sprzedaż bezpośrednią. Obsługuje proces „Out-of-the-box” od lead’a do zawarcia umowy.

Commerce wspierać będzie najlepiej firmy zajmujące się sprzedażą o krótkich cyklach na przykład dla sprzedaży online/e-commerce.

Enterprise to uniwersalne narzędzie. Wspiera wiele kanałów sprzedaży takich jak POS, e-commerce czy dystrybucję hurtową w terenie. Daje też możliwość zarządzania projektami sprzedażowymi dla sprzedaży (i nie tylko) o długich cyklach.

źródło: bpmonline.pl

Ponieważ wersja Enterprise ma zbiór opcji obejmujących pozostałe przetestujmy ją. Ważne jest to, że wersja testowa zawiera praktycznie wszystkie funkcjonalności wersji płatnej więc nie napotkamy wiele ograniczeń.

W formularzu pozostaje wybrać czy chcemy mieć system wypełniony danymi demo (ja do testów zaznaczam) i zaakceptować regulamin. Warto też zaznaczyć zgodę na info marketingowe. Pojawiają się w nich ciekawe propozycje od bpm’online. Wreszcie po kliknięciu na pomarańczowy przycisk możemy rozpocząć spacer.

Warto tu zwrócić uwagę na dwie rzeczy. Po pierwsze przechodzimy natychmiast do systemu, nie ma żadnych potwierdzeń mailowych czy innych wymagań. Po drugie dostajemy własną kopię systemu pod własnym adresem. Nikt z internautów nie będzie podglądał co robimy więc nie ma obawy o prywatność, można podawać nawet realne dane. Docelowo po zakupie wybranej wersji adres naszego systemu będzie składał się z wybranje przez nas nazwy (np. firma) i końcówki bpmonline.com. W efekcie otrzymamy prosty adres np. firma.bpmonline.com, W wersji demo adres bpmonline.com jest poprzedzony zlepkiem nr-nazwą-wersji.

Przykładowy adres wersji demo

Po chwili od uruchomienia pojawi się prośba o przyjmowanie powiadomień przez przeglądarkę. Warto dla dostępu do wszystkich funkcjonalości zaakceptować je.

Powiadomienia przyśpieszają pracę z systemami online

To tyle wstępów czas przejść do sedna czyli pulpitu aplikacji. Na ekranach laptopów i komputerów stacjonarnych podzielony jest on na 3 części. W wersjach na urządzenia mobilne występuje responsywność i układ się zmienia jest dostępna też aplikacja bpm’online na smartfony ale o tym kiedy indziej.

Ekran glówny Bpm’online Sales Enterprise

Konfigurowalne menu – pierwszy z lewej w granatowym kolorze to obszar menu. Na jego górze mamy ikony które występują zawsze i są najważniejszym skrótami do działania. Np. przycisk „play” pozwala na szybkie uruchomienie procesu (wcześniej zaprojektowanego lub wbudowanego) a przycisk „plus” dodaje wszystko co najczęściej dodajemy (kontrahent, kontakt, zadanie, lead….). Przycisk „strzałki” zwija menu by zapewnić więcej miejsca dla głównego ekranu.

Menu jest konfigurowalne, poczynając od rozwijanego menu „obszarów roboczych” które służą do grupowania funkcjonalności aż po ich elementy. Na starcie mamy 3 obszary robocze, a każdy z nich jest zbiorem sekcji, czyli konkretnych odwołań do funkcji programu (Dashboardy, Kontakty itp).

Sekcje, obszary robocze, edycja – bpm’online

Na ekranie powyżej widać rozwinięte menu „obszarów roboczych” i stronę edycji obszaru „Sprzedaż” z sekcjami. Jak widać menu jest całkowicie konfigurowalne bez znajomości sztuki programowania. Istnieje też możliwość nadawania uprawnień do poszczególnych sekcji i obszarów roboczych.

koniec części pierwszej